Назад

Винятки із страхових випадків або чому страхова компанія може відмовити у виплатах?

5 хв. читати

Винятки із страхових випадків і обмеження страхування – це події, які відповідно до договору страхування не вважаються страховими випадками, а отже, в разі їх настання страхова компанія відмовить у виплаті відшкодування.

Зазвичай у договорі страхування є загальні винятки (наприклад, умисні дії страхувальника, війна, державний переворот тощо) та винятки залежно від страхового продукту (наприклад, хронічні хвороби не в стадії загострення або профілактичні заходи в разі медичного страхування).

blockquote-icon
Перелік винятків із страхових випадків та обмеження страхування, а також підстави для відмови у здійсненні страхової виплати повинні зазначатися в договорі страхування, а також в загальних умовах страхового продукту, на підставі яких такий договір укладається.

В інформаційному документі про стандартний страховий продукт має зазначатися інформація про винятки із страхових випадків та підстави для відмови у страховій виплаті.

Зверніться до страховика для надання повної та вичерпної інформації про ці умови перед укладенням договору страхування. У разі необхідності на ваш запит страхова компанія або страховий посередник може надати безоплатну індивідуальну консультацію щодо умов страхового продукту, який вас зацікавив, та/або рекомендацію, який страховий продукт максимально відповідатиме вашим вимогам та потребам у страхуванні.

Чому можуть відмовити у виплатах?

Основні причини відмови у здійсненні страхових виплат визначені в Законі України "Про страхування" (ст. 104). Страхова компанія може відмовити у виплаті, якщо клієнт своєчасно не повідомить про настання страхового випадку, надасть неправдиві дані або порушить алгоритм дій, прописаний у договорі.

blockquote-icon
Найчастіше страхова компанія може відмовити у виплаті, якщо подія належить до винятків зі страхових випадків або є нестраховим випадком.

Договір страхування може не діяти на території, на якій стався збиток, або не працювати в певний проміжок часу, що теж належить до частих причин відмови у страховій виплаті (страховому відшкодуванні). Територія та період страхування, коли діє страхове покриття за договором, зазначаються в договорі страхування. Наприклад, договір страхування від нещасних випадків може діяти тільки під час тренувань та спортивних змагань.

image-129
.

Дії клієнта також можуть стати причиною відмови у виплатах.

  • Прострочення оплати страхових премій – це одна з найпоширеніших причин, чому страховик відмовляється здійснювати страхову виплату (страхове відшкодування). Якщо клієнт має розстрочку зі сплати страхових премій та не сплатив чергову премію вчасно, то договір страхування припиняє свою дію.
  • Також треба враховувати, що договір страхування передбачає певний порядок дій у разі настання події, яка має ознаки страхового випадку. Наприклад, страхова компанія може відмовити у виплаті, якщо клієнт своєчасно не повідомить про настання страхового випадку або надасть неправдиві дані.
  • У разі порушення умов договору також варто очікувати на відмову у страховій виплаті (відшкодуванні). Наприклад, однією з умов договору страхування КАСКО може бути обов’язок клієнта викликати поліцію, якщо він єдиний учасник ДТП. Ігнорування цієї обставини – причина для відмови страхової компанії в покритті збитків.
  • Навмисні дії, а також бездіяльність клієнта, що посприяли настанню страхового випадку або призвели до збільшення збитку, також будуть підставою для відмови страхової компанії у страховій виплаті.

Цей перелік причин – неповний та описує лише типові ситуації, що можуть бути передбачені договором страхування.

Винятки зі страхових випадків

Якщо навіть ви маєте договір страхування, що включає широкий перелік ризиків або покриття “від усіх ризиків” (“all risks”), все одно є випадки, коли страхова компанія може відмовити у здійсненні страхової виплати. Тому слід ретельно вивчити умови страхування під час укладення договору.

Нагадуємо, що відмову страховика у страховій виплаті може бути оскаржено страхувальником у суді.

Негативний фінансовий стан страхової компанії не є підставою для відмови у здійсненні страхових виплат  або страхового відшкодування та не звільняє страховика від обов’язку відповідати за своїми зобов’язаннями.

Як повернути свої кошти, якщо страхових переживає кризу? Читайте про це у статті:

У разі порушення страховими компаніями умов договору страхування або порушення прав і законних інтересів клієнтів ви можете звернутися до Національного банку із запитом про захист своїх прав як споживача фінансових послуг.

На що звернути увагу перед оформленням договору страхування? Дізнавайтеся у статтях:
Як обрати надійну страхову компанію?
4 хв. читати
Читати
Як укласти договір страхування без помилок?
5 хв. читати
Читати
Чи варто економити на франшизі і чому страхова компанія не відшкодовує частину збитків?
4 хв. читати
Читати